lördag 31 augusti 2013

Fotobok

Jag bloggade ju om fotoboksföretaget Fotoklok för ett tag sedan och jag blev väldigt nöjd med boken jag gjorde där. Väldigt tjocka fina sidor, fina färger och väldigt trevlig och flexibel personal i Kundtjänst. Jag kommer säkerligen använda mig av Fotoklok igen, men min jakt på den perfekta fotoboksleverantören fortsätter dock. Jag vill ha en leverantör som har allt det jag nämnde ovan, samt möjligheten att välja "lay flat" bindning på alla storlekar, samt ett program att arbeta i som är smidigt att ladda upp bilder i och göra justeringar. Fotokloks programvara var OK, men krånglade när det gäller att smidigt ladda upp en bild över en hel sida/uppslag. Alltid är det nåt...
Nu förbereder jag nästa fotobok, där jag för första gången ska trycka mina digitala layouter i en bok. Det ska bli spännande, jag längtar efter att få bläddra och ta i mina digitala verk, det är ju nackdelen med att scrappa i datorn jämfört med papper...
Sedan jag skrev om Fotoklok har jag beställt ytterligare en bok av dem, en bok med bilder från vår Turkietresa i juni. Boken är i stående A4 och alla bakgrunder är vita så det syns kanske inte så bra här i bloggen, men det blev väldigt fint i boken. Här ser ni ett par exempel på sidor ur boken: