onsdag 25 april 2012

Digitalt

Har en liten scrapsvacka faktiskt. Det hela började nog när jag upptäckte fotoböcker för ett tag sedan. Först såg jag det som ett perfekt komplement till pappersscrappandet men numera kommer jag allt oftare på mig själv med att tänka "varför sitta och klistra, klippa och pula och dona i en evighet när jag kan sätta mig vid datorn några kvällar och simsalabim har jag fått ihop en hel bok med massor av fotografier och dokumentation"? Alltmer undrar jag också - alla de där blytunga och totalt osmidiga albumen med LO:s, orkar nån kolla i dem? Visst, jag och barnen tittar ibland och vi tycker verkligen om det, men det är ju ännu smidigare att ta tag i en av fotoböckerna och bläddra i. Jag hoppas min lust och längtan till papper, blommor, tejp och sax kommer tillbaka och att jag hittar ett bra sätt att kombinera fotografering, digiscrap och pappersscrap för jag vet ju att jag mår så bra av att skapa med händerna. Egentligen. Också. Men i avvaktan på det har jag gjort en digital layout - eller det är knappt jag kan säga att jag gjort den för jag har använt en färdig mall/template och lagt mina foton i - trolleri trollera så har jag en vacker layout:). Färdig att printas till det vanliga scrapalbumet eller framkallas i en fotobok med andra digitala layouter. Mallen är gjort av Katie Pertiet för DesignerDigitals.