söndag 30 september 2012

Kort och fotobok

Jag brukar inte alltid lägga ut kort jag gör i bloggen - det känns liksom lite konstigt att den som får ett kort av mig kanske redan har sett det i min blogg...Det tar bort lite av känslan av "personligt kort som jag gjort just till dig". Men denna blogg behöver ju sannerligen uppdateras då och då och faktum är att jag gör alltmer kort. Trots att jag ju "inte är en kortmakare". Man kan ändra sig tydligen. Har kommit på att kortmakeri är ett bra sätt att få utlopp för skaparlust utan att behöva investera lika mycket energi och planering som en LO kräver. Till detta kort har jag använt en blomma som jag hämtat på Momas blogg - hon kan till skillnad från mig rita på fri hand och har dessutom vänligheten att dela med sig av det hon ritat i form av en digital stämpel.

Det digitala skapandet stjäl också alltmer av min tid vid scrapbordet. Jag håller bland annat på med ett par fotoböcker. En dokumenterar när vi var i Liverpool hos min pappa förra julen. Här är ett litet smakprov ur den. Till denna fotobok använder jag mig av templates från Kitty Design.

Inga kommentarer: