lördag 17 november 2012

Digitalt

I början på veckan hade vi som vanligt skissutmaning inne på SWE Scrapbook, och jag bidrog med denna digitala layout. Det var längesen jag skapade en layout med vanligt papper. Jag älskar fortfarande att papperspyssla men på sistone har det blivit mer och mer på det viset att layouter gör jag digitalt, och så gör jag kort när jag vill pyssla med händerna. Vet inte riktigt varför det blivit så...Kanske har jag blivit lite lat, ett kort kan man ju bara slänga sig ner och börja med direkt när skaparlusten faller på, en LO kräver att man har valt fotografi, att man framkallat/skrivit ut det i en storlek som passar layouten man tänkt göra....dvs det krävs rätt mycket förberedelser både praktiskt och mentalt. Om man nu inte sätter sig vid datorn, använder sina foton direkt och vips har en färdig layout inom en helt rimlig tid:)
Denna är gjord med bland annat en template från Katie Pertiet.



Även denna är gjord med en mall från Katie Pertiet:


Och så visar jag ett kort också. Även i mitt kortmakeri smyger sig det digitala in - här har jag använt en digital stämpel från Moma. Moma har öppnat shop med superfina stämplar, både vanliga och digitala. Jag har verkligen saknat vackra stämpelmotiv som inte är barn eller andra figurer utan bara fina blommotiv och nu har mina böner blivit hörda:) Att de finns digitalt är ju också super. Jag försöker komma på en anledning till varför man skulle villja köpa en vanlig stämpel och inte en digital...men kommer inte på nån? Så himla smidigt att skriva ut i den storlek man vill och sen färglägga:)


Inga kommentarer: